Gdzie ukrywa się sód…

Sól czyli chlorek sodu możemy znaleźć w wielu produktach i pod różna postacią (np glutamina sodu) więc nie jesteśmy w stanie wyeliminować go całkowicie z diety i bardzo dobrze ponieważ sód jest nam potrzebny do życia, do prawidłowego funkcjonowania organizmu! Chodzi jednak o odpowiednią równowagę… A zważywszy na to, że większość z Nas ma w zwyczaju nadużywać soli w postaci dosalania oraz nadmiernego spożywania produktów wysokoprzetworzonych i nie zdając sobie przy tym sprawy w jak wielu produktach może być ona ukryta – dania typu Fast Food, zupy z proszku, sery twarogowe, sery żółte, wędliny, przetwory rybne i mięsne, podroby, mieszanki przypraw, kostki rosołowe, słone przekąski a nawet płatki kukurydziane! Nie będę się rozwodzić na temat dziennych zaleceń spożycia soli ale podam Wam kilka wskazówek jak zminimalizować jej dzienne spożycie… 

✔️Sery topione staraj się wymieniać na twarogowe;
✔️Nie kupuj gotowych produktów sosów, zupek, kostek bulionowych;
✔️Warzywa konserwowe zastępuj świeżymi;
✔️Wędzone ryby zastępuj świeżymi (ograniczysz nie tylko spożycie soli ale zwiększy m.in. spożycie omega 3 w przypadku ryb morskich);
✔️Zrezygnuj / ogranicz spożycie słonych przekąsek – chipsy, paluszki, solone orzeszki;
✔️Znacznie ogranicz doprawianie solą wymień ją na zioła ale uwaga nie mieszanki wybieraj tylko jednoskładnikowe np. bazylia, tymianek, oregano.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *