Gdzie ukrywa się sód…

Sól czyli chlorek sodu możemy znaleźć w wielu produktach i pod różna postacią (np glutamina sodu) więc nie jesteśmy w stanie wyeliminować go całkowicie z diety i bardzo dobrze ponieważ sód jest nam potrzebny do życia, do prawidłowego funkcjonowania organizmu! Chodzi jednak o odpowiednią równowagę… A zważywszy na to, że większość z Nas ma w zwyczaju nadużywać soli w postaci dosalania oraz nadmiernego spożywania produktów wysokoprzetworzonych i nie zdając sobie przy tym sprawy w jak wielu produktach może być ona ukryta – dania typu Fast Food, zupy z proszku, sery twarogowe, sery żółte, wędliny, przetwory rybne i mięsne, podroby, mieszanki przypraw, kostki rosołowe, słone przekąski a nawet płatki kukurydziane! Nie będę się rozwodzić na temat dziennych zaleceń spożycia soli ale podam Wam kilka wskazówek jak zminimalizować jej dzienne spożycie… 

✔️Sery topione staraj się wymieniać na twarogowe;
✔️Nie kupuj gotowych produktów sosów, zupek, kostek bulionowych;
✔️Warzywa konserwowe zastępuj świeżymi;
✔️Wędzone ryby zastępuj świeżymi (ograniczysz nie tylko spożycie soli ale zwiększy m.in. spożycie omega 3 w przypadku ryb morskich);
✔️Zrezygnuj / ogranicz spożycie słonych przekąsek – chipsy, paluszki, solone orzeszki;
✔️Znacznie ogranicz doprawianie solą wymień ją na zioła ale uwaga nie mieszanki wybieraj tylko jednoskładnikowe np. bazylia, tymianek, oregano.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *